Wizytówki dla małego biznesu
Biznes

Wizytówki dla małego biznesu – co powinny zawierać?

Wizytówka stanowi podstawę każdej firmy. Bez względu na rozmiar działalności warto posługiwać się kartą biznesową, na której znajdą się kluczowe informacje i podstawowe dane kontaktowe. Co powinna zawierać wizytówka małej firmy? Dowiedz się, jak samodzielnie wykonać projekt, którego pozazdroszczą Ci doświadczeni przedsiębiorcy.

Wizytówka – rozkład na czynniki pierwsze

Choć wizytówki nie powalają swoim wymiarem, ich wygląd powinien być co najmniej imponujący. Jeśli prowadzisz niewielką firmę lub jednoosobową działalność gospodarczą, tym bardziej powinieneś zwrócić uwagę na dopracowany projekt. Zacznijmy od podstaw, czyli elementów, które obowiązkowo powinny znaleźć się na wizytówce:

  • nazwa firmy,
  • imię i nazwisko (opcjonalnie: zajmowane stanowisko),
  • dane adresowe,
  • dane kontaktowe,
  • e-mail, adres strony www,
  • logo.

Warto podkreślić, że każda z branż zawodowych ewoluuje, co narzuca oczywiste zmiany. W związku z tym niektóre z powyższych elementów nie są już tak istotne i można je pominąć w swoim projekcie. Jeśli prowadzisz działalność mobilną, nie musisz umieszczać adresu na jednej ze stron wizytówki. Gdy z kolei sygnujesz markę swoim nazwiskiem, funkcjonuje ono również jako nazwa firmy – w tej sytuacji nie musisz podwajać tej informacji na wizytówce.

Jaki format wizytówek wybrać?

W Polsce przyjęło się, że standardowy format wizytówek to 90×50 mm. To rozwiązanie stosuje się nie tylko w naszym kraju, ale i w większości państw europejskich. Należy jednak podkreślić, że w niektórych regionach UE panują odmienne normy. W krajach Europy Zachodniej, na przykład w Niemczej, Austrii i Francji stosuje się rozmiar euro, czyli 85×55 mm. Z kolei w krajach skandynawskich najczęściej spotykany format wizytówki to 55×90 mm.

Warto mieć na uwadze powyższe informacje, jeśli planujesz rozszerzyć swoją działalność lub celować z firmową ofertą w konkretne kraje. Dlaczego wizytówka wymiary jest taka ważna? Można określić, że to kluczowy element biznesowej etykiety, który determinuje Cię jako profesjonalnego przedsiębiorcę.

Układ graficzny wizytówki

Małe firmy często charakteryzują się unikalną ofertą, co zdecydowanie warto zaznaczyć już na etapie projektowania wizytówki. Jeszcze kilkanaście lat temu panowały sztywne standardy dotyczące wyglądu karty biznesowej. Większość danych wyśrodkowywano, a oprawa graficzna była ograniczona do białego tła z drobnym elementem nawiązującym do profilu działalności.

Dziś czasy są zgoła inne, a swoboda projektowania znacznie większa. Współczesne wizytówki niczym nie przypominają tych sprzed lat. Teraz stawia się na oryginalność i efekt WOW. Chcesz wyróżnić się spośród firmowych konkurentów? Samodzielnie zaprojektuj wizytówkę w kreatorze online. Taka opcja dostępna jest w ofercie marki Voogo, gdzie znajdziesz setki szablonów idealnych na Twoją wizytówkę. Wykonaj projekt, którym zwrócisz uwagę odbiorcy i którym przedstawisz swoją firmę z jak najlepszej strony.

Jaka powinna być idealna wizytówka?

Treść karty biznesowej to najważniejszy element projektu, ale musisz także wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę, by była od razu kojarzona z Twoją firmą. Wiesz już, co powinna zawierać wizytówka dla małej firmy. Spójrzmy na całokształt – jaki jest Twój projekt?

  • czytelny – zadbaj o krój i wielkość czcionki, a także rozmieszczenie treści. Wizytówka może być zadrukowana dwustronnie, co oznacza sporo przestrzeni na uporządkowanie kluczowych informacji,
  • spójny z wizerunkiem marki – korzystaj z palety kolorów, które dominują w Twojej działalności, i koniecznie umieść logo. Klienci od razu skojarzą je z Twoją marką.
  • oryginalny – w ofercie Voogo znajdziesz mnóstwo gotowych szablonów, ale każdy element graficzny możesz edytować. Stwórz projekt, którym wyróżnisz się na rynku i zostawisz konkurencję daleko w tyle.

Mogłoby się wydawać, że niewielki format wizytówki oznacza mało pracy. Tymczasem rozwiązujesz dylematy związane z treścią, formatem czy oprawą graficzną. Teraz będziesz w stanie stworzyć profesjonalną wizytówkę, która zwiększy rozpoznawalność marki w biznesowym środowisku.