Tablica suchościeralna
Nauka

Tablice magnetyczne do pisania i planowania

Zapewne kojarzysz je ze szkoły czy studiów, ale równie często pojawiają się w biurach. Dlaczego? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w dzisiejszym artykule. Tablice magnetyczne mogą mieć bardzo szerokie zastosowanie, a zwłaszcza w przestrzeni biurowej. Można wykorzystać je na wiele sposób w pracy, o czym przekonasz się poniżej. Sprawdź, jak możesz usprawnić komunikację z innymi członkami zespołu, a także jak ulepszyć organizację czasu pracy.

Tablica magnetyczna – zastosowanie w komunikacji

Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z mniejszym albo większym zespołem ludzi, konieczne jest przeprowadzenie wśród nich regularnej burzy mózgów. W ten sposób jako szef lub menadżer jesteś w stanie dowiedzieć się więcej na temat atmosfery w pracy, oczekiwań pracowników i ich potrzeb, kwestii do głębszego przeanalizowania czy nawet rozwiązania pewnych sporów.

Podczas takich spotkań niezwykle istotna może okazać się właśnie tablica magnetyczna suchościeralna, gdzie zapisane zostaną wszystkie pomysły członków zespołu. Wystarczy zebrać się wspólnie w godzinach pracy, wybrać jedną osobę odpowiedzialną za zapisywanie i razem zastanowić się nad konkretnymi zagadnieniami. Takie zgromadzenia mogą dotyczyć propozycji ulepszenia atmosfery w biurze, gdzie być może potrzebny jest nowy sprzęt czy sposób spędzania wolnego czasu podczas przerw. Z drugiej strony możecie razem pomyśleć nad rozwiązaniami dla danego projektu, bo być może nastąpił zastój i brakuje weny do stworzenia jednego skutecznego planu.

Z pewnością też taka tablica będzie genialnym źródłem komunikowania się między członkami zespołu. Wystarczy zapisać na niej wiadomość dla pracowników, którzy zmieniają się następnego dnia albo wracają po dłuższej przerwie. Będzie to publiczna informacja dla każdego, by wiedział w jakim momencie prace zostały skończone i od czego aktualnie ma zacząć. Są to proste rzeczy, ale właśnie obecność tablicy magnetycznej znacznie ułatwia tą współpracę.

Tablica magnetyczna jako planer biurowy

Drugą kwestią jest organizacja pracy dla każdego z osobna. Oczywiście, można korzystać z bardziej nowoczesnych metod planowania, jak na przykład aplikacje online, gdzie każdy z pracowników otrzymuje dokładnie rozdzielone zadania do wykonania w danym terminie. Jednak każda firma działa na co dzień bardzo dynamicznie, dlatego też wszystko potrafi zmieniać się nawet kilka razy w ciągu paru godzin.

Wówczas wygodnie jest też wytłumaczyć pewne zadania na tablicy – jak za dawnych szkolnych lat. Nie traktuj tego rozwiązania jako prymitywne i zajmujące wolny czas, a spróbuj spojrzeć na to z perspektywy pracowników, którzy czują się odpowiednio przygotowani. Zresztą nie ukrywajmy, że najczęstsze błędy i bariery komunikacyjne pojawiają się właśnie podczas rozmów online. Dużo trudniej jest wytłumaczyć drugiej osobie złożone zadanie do wykonania bez możliwości gestykulacji czy chociażby przedstawienia tego za pomocą rysunku na tablicy.

To spore ułatwienie, które gwarantujemy, że przyjmie się w Twojej firmie i będzie przynosiło same pozytywne rezultaty. Co więcej, na tablicy może zostać rozpisany plan działania, gdzie każdy członek zespołu będzie dokładnie wiedział – co należy do jego obowiązków i do kiedy powinien je wykonać. Wszystko to po uprzednim spotkaniu się i omówieniu projektu, który w najbliższej przyszłości będzie opracowywać razem. Od teraz praca w zespole będzie przebiegać znacznie szybciej i sprawniej, a komunikacja między pracownikami i zarządem stanie się bardziej zrozumiała i czytelna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.