Nauczycielka uczy angielskiego w firmie
Nauka

Czy nauka angielskiego dla firm jest ważna?

W dobie globalizacji nikogo już nie dziwi międzynarodowa współpraca. Pracodawcy weryfikują swoich pracowników na podstawie nie tylko umiejętności, ale również znajomości języka. Dzięki temu, kontakty zagraniczne są możliwe, a to sprzyja rozwojowi firmy oraz jej pracowników. Czy warto uczestniczyć w szkoleniu angielskiego dla firm?

Co to jest kurs angielskiego dla firm

Kursy językowe dla firm są przeznaczone dla każdej firmy, która chciałaby podszkolić pracowników w umiejętności posługiwania się angielskim. Podstawy, których uczono w szkole i na studiach to stanowczo za mało by porozumieć się w świecie biznesu. Operuje się tu specjalną terminologią, którą rzadko wykładają w tradycyjnych szkołach. Dlatego aby podszkolić się w profesjonalnym słownictwie z dziedziny prawa, IT, handlu, HR itp., warto zapisać się na kursy angielskiego dla firm.

Szkolenie dla pracowników odbywa się najczęściej w małych grupach, od 3 do 12 osób, dzięki czemu do każdego kursanta można podejść indywidualnie. Stosowana i popularna metoda komunikatywna pozwoli na poszerzenie zdolności językowych, takich jak mówienie, czytanie, pisanie i słuchanie w języku angielskim. Kursy te z reguły cechują się dużą elastycznością grafiku, ponieważ szkoły językowe zdają sobie sprawę, że muszą dopasować się do ludzi pracujących na pełen etat. Dodatkowo, nauka w grupie motywuje do dalszej pracy, w przeciwieństwie do samodzielnej nauki w domu.

Co zyskujesz biorąc udział w szkoleniu dla firm

Uczestnictwo w kursie języka angielskiego przygotowuje pracowników do umiejętnej komunikacji z obcokrajowcami. Dzięki temu, mogą uczestniczyć w spotkaniach biznesowych w języku angielskim i brać w nich czynny udział.

Nauka angielskiego biznesowego umożliwia również swobodną rozmowę z klientem, dzięki czemu negocjacje stają się możliwe, a firma jest uznawana za profesjonalną i doświadczoną. Zarówno dla pracownika, jak i klienta komunikacja bez barier sprawia, że można rozmawiać bez obecności tłumacza, informować o swoich przemyśleniach i przedstawiać nowe pomysły.

Pracownicy znający język angielski mogą również uczestniczyć w cennych szkoleniach, które odbywają się w języku angielskim i nie są tłumaczone. Coraz więcej zagranicznych przedsiębiorców przyjeżdża do Polski by podzielić się swoją wiedzą. Dzięki umiejętności rozumienia komunikatów w języku angielskim, udział w takim szkoleniu staje się możliwy.

Czy szkolenia z angielskiego dla firm są potrzebne

Zdecydowanie tak. Znajomość języka angielskiego na rynku pracy to podstawa. Zarówno prowadząc firmę, jak i będąc pracownikiem powinno się znać angielski. To bardzo ważne, zwłaszcza, jeżeli rozważa się międzynarodowy kontrakt. Obecność tłumacza jest jak najbardziej możliwa podczas takich spotkań, ale rozmowa wtedy przybiera bardzo formalny ton i nie ma możliwości swobodnej wymiany argumentów. Jeżeli pracodawca będzie rozumiał to, co mówi do niego zagraniczny kontrahent, będzie mógł poprowadzić rozmowę tak, by udało mu się pozyskać klienta.

Bardzo ważna jest też stała komunikacja z klientem. Rynek się zmienia, co chwile należy wdrażać nowe pomysły, a co za tym idzie – stale komunikować się ze sobą. Udział w szkoleniu dla firm umożliwi pracownikom korespondencję mailową i telefoniczną bez barier, a w kliencie wzbudzi szacunek i zaufanie do firmy z którą współpracuje. A to niezwykle ważne, jeżeli chce się prawidłowo zarządzać działalnością.

Źródło zdjęcia: freepik.com.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.