Dłonie piszące na klawiaturze laptopa i kubek czarnej kawy
Rozwój

Prowadzenie fanpage – niezbędny czas i środki

Fanpage na najpopularniejszym portalu internetowym, czyli Facebooku, to element, bez którego trudno sobie wyobrazić skuteczną promocję w sieci. Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie z tego sprawę, prosząc agencje social media o wsparcie w prowadzeniu takiej strony.

Bez recepty na sukces

Zadanie teoretycznie wydaje się proste. Wystarczy założyć nowy profil, często jest on połączony ze stroną główną właściciela konta. Kolejny etap to publikacja treści, nawiązujących do branży firmy, które mają przyciągnąć nowych klientów. Jednak w praktyce pozyskanie większej ilości fanów musi wiązać się z dobrze przemyślaną strategią. Wymaga ona dokładnej analizy grupy docelowej, która nas interesuje oraz umiejętnością prowadzenia obustronnej dyskusji, dostosowując się do potrzeb klienta. Niestety, nie ma konkretnej recepty na sukces przy prowadzeniu fanpage’u w wersji amatorskiej. Można to robić bardziej na wyczucie, czyli ze zmiennym szczęściem. Profesjonalne wsparcie agencji social media daje o wiele większe szanse na powodzenie.

Strategia skrojona na miarę

Stale rosnąca liczba polubień to podstawa do sukcesu. Fanpage, którego wpisy są udostępniane, szybko przekracza pierwotne grono odbiorców. Taki efekt oczywiście można osiągnąć wrzucając zdjęcie, które bardzo się spodoba, jednak powtórzenie tego sukcesu już nie jest takie proste. Agencje social media radzą, aby skoncentrować się na wybranym temacie. Może to być kanał, który w całości zajmie się promowaniem produktów danej firmy, jej usługom, pasjom, jakie można rozwijać, stosując polecane przez nią produkty. Warto je zestawiać z realnymi sytuacjami, jak również fikcyjnymi, kreując zupełnie nowe byty i inną rzeczywistość. Pomysłowość użytkowników Facebooka nie ma granic, jeśli otrzymają produkt, który można łatwo przetworzyć, wielu “lajkujących” jest w stanie nasz koncept ponieść dalej na swój sposób.

Nie o ilość chodzi

Zlecając agencji social media wstawianie postów na fanpage, warto określić ich ilość. Przemyślanych, merytorycznych tekstów wcale nie musi być wiele. Duża liczba postów nie jest atutem, ponieważ Facebook, podobnie jak algorytmy Google, zwracają uwagę na ilość elementów. Im więcej treści umieszczamy, tym, paradoksalnie, są one mniej widoczne. Bardzo praktyczne jest zaplanowanie wpisów na konkretną godzinę, również w weekend. Większość biznesów nie działa w dni weekendowe, ale nowe wpisy podtrzymują kontakt z klientami. Wolne dni generują więc oglądalność. Jeśli fanpage promuje produkty, dobrze jest zaproponować co jakiś czas rabaty, zniżki, promocje a nawet darmowe prezenty, na przykład w zamian za lajkowanie czy udostępnianie profilu. Gry i zabawy to coś, co klienci wyjątkowo lubią.

Fanpage powinien być miejscem, które się rozwija. Dlatego warto wyłapać, jakie treści podobają się jego użytkownikom najbardziej i zadbać o nie szczególnie. Jednak wpisy nie mogą być monotematyczne, bo to wprowadza element znużenia. Od niego już krok do odlajkowania strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.